Στις μέρες μας, όπου υπάρχει η νοοτροπία για οικονομικούς λόγους να απλουστεύουμε την εργασία μας και να προσπερνούμε καταστάσεις, σε μια εποχή όπου κυριαρχεί το εγώ υποχωρώντας κατά κανόνα το εμείς, που διεκδικούμε δικαιώματα, αλλά λησμονούμε τις υποχρεώσεις μας, υπάρχουν επιχειρήσεις κι εργαζόμενοι, των οποίων κυρίαρχες επαγγελματικές στάσεις και συμπεριφορές ειναι η υψηλή υπευθυνότητα, η έμφαση στην ομαδικότητα και η ακρίβεια με την οποία εκτελούν την καθημερινή τους εργασία.
Ιδιαίτερη βάση από τη διευθύνση ανθρώπινου δυναμικού της εκάστοτε εταιρείας που ασχολείται με το αεροπορικό καύσιμο, δίνεται στην εκπαίδευση που παρέχεται στους οδηγούς ανεφοδιαστές. Ένας ανεφοδιαστής αεροσκαφών εκπαιδεύεται για τουλάχιστον ένα χρόνο, έως ότου εξειδικευτεί και είναι 100% έτοιμος να εκτελέσει με ακρίβεια τα καθήκοντα του, έτσι ωστε να μπορέσει να εργαστεί με ασφάλεια για τον ίδιο αλλά και για τους υπόλοιπους εμπλεκομένους.
Η διαδικασία ανεφοδιασμού καυσίμου αεροσκαφών, είναι επιπέδου μηδενικού λάθους. Για κάθε κίνηση ή ενέργεια που κάνει ο ανεφοδιαστής, υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος και διαδικασία, τα πάντα δηλαδή γίνονται στο πλαίσιο συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας αλλά και της ασφάλειας όλων των εμπλεκομένων.
Ο ανεφοδιαστής αεροσκαφών είναι υπέυθυνος για την παραλαβή του καυσίμου, την αποθήκευση του σε μεγάλου όγκου ειδικά διαμορφωμένες δεξαμενές και για τους απαραίτητους καθημερινούς ελέγχους που αυτό χρειάζεται, έτσι ώστε να καταλήξει στο αεροσκάφος με τη μέγιστη ποιότητα αλλά και ασφάλεια.
Επίσης καθημερινή του εργασία είναι να συντηρεί και να κάνει τους απαραίτητους ελέγχους στα ειδικά ανεφοδιαστικά οχήματα στα οποία φορτώνεται το καύσιμο JETA1 και με αυτά παραδίδεται στο αεροσκάφος.
Αφού έχουν πραγματοποιηθεί τα προηγούμενα, με πολύ μεγάλη έμφαση στην αμυντική οδήγηση και την ασφάλεια, ξεκινάει για τον τελικό προορισμό του καυσίμου JETA1, δηλαδή το αεροσκάφος όπου θα παραλάβει καύσιμο. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι ανεφοδιασμού, αναλόγως με τον τύπο του αεροσκάφους και το όχημα το οποίο χρησιμοποιεί ο ανεφοδιαστής.
  • Ο υποπτερύγιος άνεφοδιασμός για μεγάλου ύψους αεροσκάφη, όπου το ανεφοδιαστικό όχημα μπαίνει κάτω από το φτερό του αεροσκάφους.
  • Ο εξωπτερύγιος ανεφοδιασμός για μικρότερα αεροσκάφη, στον οποίο το ανεφοδιαστικό όχημα τοποθετείται παράλληλα του σκάφους και έξω από το φτερό του αεροπλάνου.
  • Ο εμπρόσθιος ανεφοδιασμός σε πολύ μικρά αεροσκάφη, όπου το ανεφοδιαστικό τοποθετείται μπροστά και κάθετα από το σκάφος του αεροπλάνου.
Για κάθε τύπο ανεφοδιασμού και κάθε τύπο αεροσκάφους, υπάρχει διαφοροποίηση στην προσέγγιση και τη διαδικασία ανεφοδιασμού, πράγμα που απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση και την απαραίτητη εκπαίδευση με σκοπό την επιτυχή εκτέλεση του ανεφοδιασμού και την αποφυγή του παραμικρού λαθούς.
Όσοι στις εργασίες τους διαχειρίζονται συστήματα διασφάλισης της ποιότητας προϊόντων ή υπηρεσιών, είναι ευκολότερο να κατανοήσουν το υψηλότατο επίπεδο λειτουργίας των εργαζομένων που περιγράφουμε, όσον αφορά την διασφάλιση των υπηρεσιών, των εργαζομένων, όσο και των επιβατών που ταξιδεύουν με τα αεροσκάφη που ανεφοδιάζοται με JET.
Οι ανεφοδιαστές αεροσκαφών με υψηλή αίσθηση ευθύνης και ακριβή τήρηση των συστημάτων ποιότητας βάζουν και αυτοί με τη σειρά τους ένα λιθαράκι στην ασφάλεια των αεροπορικών μετακινήσεων.
soaapek.gr